Uitjes & uitdagingen

Nadat de benodigdheden voor de auto geregeld waren (verzekering, dakdragers en daktent) hadden we twee dagen vrij totdat de auto opgehaald kon worden. Tijd om eens een beetje vakantie te vieren!

Toronto

Op onze eerste vrije dag besloten we een citytrip naar Toronto te maken. Dat het die dag ruim 30 graden was zonder een zuchtje wind, hadden we even gemist… maar goed, des te meer reden om af en toe op het terras iets kouds te drinken. De wachtrij voor de CN Tower (uitzichtpunt) van twee uur, werd dan ook al direct ingeruild voor bier drinken op het terras ernaast. Hierna waren we opgeladen voor het bezoeken van de St Lawrence market, het Distillery District, Graffiti Alley en Kensington Market. Dit alles bezoeken resulteerde in een fikse wandeltocht..maar aan het eind van de dag kwamen we er achter dat je gemakkelijk fietsen kon pakken in de stad. Beter laat, dan niet; als Nederlanders besluiten we de dag af te sluiten met een stukje fietsen!

Niagara Falls

Een ‘must see’ wanneer je in de buurt van Toronto bent zijn toch wel de Niagara Falls. We hadden wederom perfect weer uitgekozen voor onze dagactiviteit: stromende regen. Helemaal in thema rijden we 1,5 uur door de stortregen richting de watervallen. Maar we hadden geluk; precies toen we er waren was het droog. Voor even dan…want we besloten vooraan in de boot te staan die langs de watervallen voer. Compleet doorweekt, maar met een enorme glimlach hebben we het natuurgeweld van dichtbij gezien!

Berry de uitdaging

Donderdag was het zover; Berry was klaar om opgehaald te worden! Yessss we got a car! We ontdekken als snel de Canadian Tire, een winkel met alles wat je nodig hebt voor je auto en een kampeervakantie. We kopen alles wat we nog nodig hadden aan kampeerspullen. We zijn helemaal blij dat alles tot dusver zo soepel is verlopen! Maar het kon niet zo soepel blijven gaan natuurlijk, als snel komen we voor twee grote uitdagingen te staan:

1. Batterij inbouwen in de auto; Een extra batterij in laten bouwen is nog een wens voor vertrek, zodat we de koelbox, laptops etc. kunnen opladen als we niet rijden. Helaas blijkt dat een lastige uitdaging te worden. Garages die er verstand van hebben, zijn compleet overboekt nu het camperseizoen hier in volle gang is. Ondertussen zijn we aan het uitzoeken hoe ver we komen met YouTube en een garage die er medium verstand van heeft… to be continued.
2. Een camper bouwen van een auto; Neem twee computernerds en 4 linkerhanden. Geef ze een auto, hout en een zaag. En je hebt gegarandeerd geen succes. Hahaha!! “We hebben het nog nooit gedaan, maar we denken dat we het wel kunnen.” was onze reactie altijd op het bouwen van een camper in de auto. Nu we het echt moeten doen, blijkt het best een uitdaging..maar ook hier; we YouTube-en wat af en met wat Delftse beuntechnieken komt het uiteindelijk vast goed.

Morgen hebben we in ieder geval weer een vakantiedagje; we gaan wandelen in het Pinery National Park met Marlene en haar zus Betty. Vervolgens kunnen we dinsdag de daktent ophalen en daarna is het iedere dag klussen, klussen, klussen..totdat we klaar zijn voor vertrek. Laten we hopen dat dat voor het eind van de maand zal zijn, anders moeten jullie zo lang wachten op de mooie reisverhalen en -foto’s! 😉

Special thanks to: Marlene & Greg for having us in their lovely home and family!!

TIP: click here and see more photo’s.

5 gedachten over “Uitjes & uitdagingen

1. Jullie lijfspreuk gaat jullie vast ver brengen! “Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!” Het gaat jullie vast lukken, met dank aan You Tube. Succes!!!